아오키 준의 루이비통 플래그십 스토어
도쿄는 지구상의 다른 곳처럼 쇼핑이 모험적이고 풍요로울 수 있는 도시인 반면, 떠오르는 태양의 땅에는 사냥 트로피가 꽤 값진 곳이 몇 군데 있다. 한국에서 두 번째로 큰 도시인 오사카는 수도의 매력에 쉽게 가려질 수 있기 때문에, 또한 많은 소매 특전이 따른다. 일본은 수십 년 동안 지구상에서 가장 큰 사치품 시장 중 하나로 꼽혔으며, 이 마을에는 열렬한 쇼핑객과 외국인 방문객들이 많이 살고 있다. 말할 필요도 없이, 루이비통은 그 도시에 현존하고 꽤 정교한 소매점에도 불구하고 새로운 주력 상품인 maison을 개점함으로써 그 상황에 자금을 댔다. 자, 새로 문을 연 루이비통 마이슨 오사카 미도스지에는 모든 필수 벨과 휘파람이 딸려 있다. 그래서 일본의 전분업자인 아오키 준은 도심 속 번잡한 도로인 미도스지 도리와 나란히 위치한 4층짜리 건물을 설계했다.
파사드는 배의 돛을 흉내내며 중요한 항구 도시로서의 오사카의 지위에 확고히 고개를 끄덕인다. 그러나 이 인테리어 디자인은 뉴욕에 본사를 둔 건축가 피터 마리노의 감독을 받았으며, 이 가게의 상태를 즉각적으로 확인할 수 있는 신기함을 포함하고 있다. 말할 필요도 없이, 이 가게는 루이비통의 완벽한 여성 및 남성 컬렉션을 선보이고 있는데, 이 컬렉션은 매우 유명한 Objets Nomades 가구 컬렉션을 포함하여, 각 제품군에 대해 서로 다른 섹션으로 구성되어 있다. 이 매장의 신기한 점은 이 명품 브랜드의 세계 최초의 레스토랑과 카페가 있는 꼭대기 층에서 찾을 수 있다. 르카페 V라고 이름 붙여진 이 카페에는 코쿤 룸이라는 인접한 라운지와 야외 테라스가 있다. 카페 내부에는 ‘비밀’ 문이 있어 해상 테마 식당인 술라보 V로 통한다. 후자는 저녁에 문을 열고 도쿄의 독점적인 술갈라보 식당의 스핀오프로서 일본의 스타 요리사 스가 요스케가 감독하기도 한다.
Louis Vuitton flagship store by Jun Aoki
While Tokyo may be the urban behemoth where shopping can be both adventurous and abundant like nowhere else on the planet, the Land of the Rising Sun has a handful of other locations where hunting trophies can be quite rewarding. As the nation’s second biggest city, Osaka may be easily overshadowed by the allure of the capital, it too comes with plenty of retail perks. Mind you, Japan has ranked as one of the biggest luxury markets on the planet for decades, and this town is home to a sizeable demographic of avid shoppers and international visitors alike. Needless to say, Louis Vuitton has banked on the situation by opening a new flagship, or maison rather, to raise its profile despite an existing and quite elaborate retail presence in the city. Well, the newly opened Louis Vuitton Maison Osaka Midosuji, as it’s called, comes with all the prerequisite bells and whistles…and much more. So, Japanese starchitect Jun Aoki designed the four-storey building situated at a key location alongside Midosuji dori, a bustling thoroughfare in the heart of the city and lined with prestigious flagship store.
The façade mimics the billowing sails of a ship and is a firm nod to Osaka‘s stature as an important port city. The interior design, however, has been supervised by New York City-based architect Peter Marino, and includes novelties which instantly confirm the store’s maison status. Needless to say, the store presents Louis Vuitton‘s complete women’s and men’s collections, featuring different sections for each product range across the premises, including for its highly prestigious Objets Nomades furniture collection. The store’s novelties can be found on the top floor where the luxury brand’s first restaurant and café on the planet can be found. The café, aptly named Le Café V, comes with an adjacent lounge called Cocoon Room and an outdoor terrace. Inside the café, a ‘secret’ door leads to Sugalabo V, the store’s nautical-themed dining establishment. The latter opens in the evening and is a spin-off of the exclusive Sugalabo eatery in Tokyo and thus also supervised by Japanese star chef Yosuke Suga.
Designed by Jun Aoki
Images © Louis Vuitton
source : retaildesignblog
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