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인테리어(Interior)

인스타그램 트렌드 디저트 카페 [Dyce Dafter Parlour] FormRoom

by 디핸 2019. 9. 18.


FormRoom의 Dyce Dafter Parlour

올해, 영국의 창조적인 에이전시인 FormRoom은 인스타그램이 가능한 디저트 카페를 가지고 런던을 강타했다. Frame Awards 2020 제출 Milk Train, Dyce Dafety Parlour는 '후식 재료에 대한 개념적 테이크'로 묘사되고 살바도르 달리의 작품에서 영감을 받은 감미로운 초현실 공간이다.

밀크 트레인의 모듈형 인테리어가 인스타그램 트렌드에 쉽게 적응할 수 있는 곳, 밀레니얼 핑크 다이스는 틱톡이나 스냅챗과 같은 비디오 공유 플랫폼에서도 잘 동작하는 역동적인 요소들에 관한 것이다. '단편형 모바일 비디오의 선도적 목적지'로 자리매김하고 있는 틱톡은 2018년 미국에서 가장 많이 다운로드된 앱으로 올해 초 전 세계적으로 10억 건의 다운로드를 달성했다. 스냅챗은 앱의 AR 필터를 이용해 매일 2억5000만 개의 스냅을 공유한다. 이렇게만 말해 두자. 인스타그램은 공유 가능한 공간을 만들 때 관심을 받을 만한 유일한 소셜 미디어 플랫폼은 아니다.

FormRoom 대변인에 따르면, '어떻게 이 상점이 모든 연령대에 접근 가능한 것으로 느낄 수 있는지 고려하는 것이 중요하고, 사회공유 인구통계학의 다양한 요구에 부응할 수 있다'고 한다. 특히 이 좌석은 환영 분위기를 이루는 데 도움이 된다. 즉, 거품 차를 떠올리게 하는 파스텔 코코넛 의자들은 '인스타그램이 주도하는 천년차에 호소하라'고 하는 반면, 방 반대편에 있는 원형 극장 스타일의 좌석 - 물방울이 떨어지는 소프트 서빙 아이스크림에서 영감을 받은 -은 가족들에게 적합하다. 무지개색 비닐로 처리된 골판지는 시선을 사로잡는 표면과 오버헤드를 만들며, 오목하고 볼록한 무지개색 거울로 만든 천장 설치물은 위에서 보는 방문객들의 관점을 왜곡시킨다.

그러나 다이스의 디자인은 단지 디지털 아이캔디 역할을 하기 위한 것이 아니다. 이것은 또한 약간의 아날로그적 재미와 환상을 위한 공간이다: '이곳은 사람들이 현실 세계에서 벗어날 수 있는 공간이다'라고 다이스의 설립자 자하라 칸은 말한다. '일상에서 벗어나 기쁨의 순간을 즐길 수 있다.'

Dyce Dessert Parlour by FormRoom

This year, English creative agency FormRoom has been taking London by storm with highly Instagrammable dessert spots. A follow up to the Frame Awards 2020 submission Milk Train, Dyce Dessert Parlour is a sweetly surreal space that is described as a ‘conceptual take on dessert ingredients’ and inspired by the work of Salvador Dalí.

Where Milk Train’s modular interior could be easily adapted to Instagram trends, millennial-pink Dyce is all about dynamic elements that also work well on video sharing platforms like TikTok and Snapchat. TikTok – which markets itself as the ‘leading destination for short-form mobile video’ – was the most downloaded app in the US in 2018, and achieved one billion downloads globally earlier this year. As for Snapchat, users share 250 million Snaps every day using the app’s AR filters. Suffice to say: Instagram isn’t the only social media platform that deserves attention when it comes to creating sharable spaces.

According to a FormRoom spokesperson, it was ‘important to consider how the store could feel approachable to all ages, while catering to the different needs of social sharing demographics’. The seating, specifically, helps to achieve this welcoming atmosphere: pastel cocoon chairs that call to mind bubble tea ‘appeal to Instagram-driven millennials,’ while amphitheatre-style seating on the other side of the room – inspired by the look of dripping soft-serve ice cream – is suitable for families. Corrugated metal panels treated with iridescent vinyl create eye-catching surfaces and overhead, a ceiling installation crafted from concave and convex iridescent mirrors distorts the perspectives of visitors peering above.

But Dyce’s design isn’t solely intended to serve as digital eye-candy. It’s also a space for a bit of analogue fun and fantasy: ‘This is a place where people can escape the real world,’ says Dyce founder Zahra Khan, ‘and enjoy a moment of joy away from the everyday.’

Designed by FormRoom
Images @ FormRoom Ltd.







source : retaildesignblog


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