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인테리어(Interior)

무중력을 표현한 공간 디자인 [Anti Gravity Store] Inch Condensation Design

by 디핸 2020. 2. 20.


Inch Condensation Design 설계에 의한 Anti Gravity Store

이 디자인에서, 우리는 중력을 "제거"하기 위해 시각적 관성을 사용하고, 원래 사람들의 관성적 사고 아래 무거웠던 대리석을 우주에서 멈추게 하기 위해 지구 중력의 족쇄를 뚫는 것을 목표로 합니다.

대리석 전시관 중앙부에 있는 복도 면의 피부색으로 블랙스톤을 선택했습니다. 블랙은 물체의 무게와 신비를 증가시킵니다. 블랙스톤은 박스 구조의 표면을 감싸는 데 사용되며, 회색 스톤은 주변 벽과 지면에 사용되므로 중력 서스펜션의 대비와 시각적 감각이 더욱 강화됩니다.

상단 미러 스테인리스 스틸의 미러 이미지 원리를 이용해 공간 전체가 상승되며, 동시에 상단 연결도 없고 중앙 블랙박스 본체에 접지 연결도 되지 않는 잘못된 시각적 효과가 생깁니다. 마치 공중에 떠 있는 단단한 돌멩이처럼 모든 것이 체중을 감량한 것 같습니다.

우리는 디자인의 상업적 가치 속성에 대해 생각해왔습니다. 디자인은 소유주들에게 상업적 가치를 가져다주고 공간, 제품, 인간 관계에 대한 그들의 생각을 보여줘야 합니다. 대리석의 디스플레이 영역을 최대한 늘리고, 샘플 카테고리를 더 늘리기 위해, 분할과 배열을 통해 평판 100개 이상의 원래 공간을 800개 이상의 평면 대리석 디스플레이 영역으로 확대할 계획입니다. 시각적 지각, 즉 의식과 공간적 지각의 관점에서 보더라도, 그들은 모두 가능한 한 다른 경험적 인식을 가지고 옵니다. 동시에 가장 우아하고 편안한 방법으로 전시관, 전시관, 판매의 사명을 실현할 수 있습니다. 현수막 때문에 중하층은 가려지지 않습니다. 닫아야 할 돌 공간은 투명하고, 호흡은 더욱 자유롭습니다.

흰색 테라초와 금속 소재를 사용함으로써 전시장의 전시와 판매 범주를 더욱 풍부하게 할 수 있습니다. 동시에 뛰어난 디테일 기술을 더욱 돋보이게 될 것입니다. 전체 흰색 테라초 바닥은 플랫폼과 매우 통합되어 있습니다. 전체적으로 완전하며, 매달린 대리석과 강한 지각 대비를 형성합니다.

대리석의 종류는 풍부합니다. 전시장에서 가능한 한 많은 종류의 돌, 대리석 선, 모자이크 시리즈를 보여주고 싶다면요. 우리는 전체 공간 비주얼 센터를 단순하게 유지하고, 스타일에 따라 네 개의 밀폐된 공간에 다양한 카테고리 및 색상을 전시해야 합니다. 평면구성 방법을 사용함으로써 석재와의 관계를 다양한 조합과 배열로 형성할 수 있으며, 여러 종류의 제품을 동시에 전시하는 핵심 목표가 형성됩니다.


Anti Gravity Store by Inch Condensation Design

In this design, we aim to use visual inertia to “get rid of” gravity, and break through the shackles of the earth’s gravity to make the marble, which was originally heavy under people’s inertial thinking, suspend in space.

We choose black stone as the skin color of the corridor facade in the central area of the marble exhibition hall. Black will increase the weight and mystery of the object. Black stone is used to wrap the surface of the box structure, while gray stone is used for the surrounding walls and the ground, which will further enhance the contrast and visual sense of gravity suspension.

By using the mirror image principle of top mirror stainless steel, the whole space is raised, and at the same time, the wrong visual effect of no top connection and no ground connection on the center black box body is created. As if standing solid stone floating in the air, it seems that everything has lost its weight.

We have been thinking about the commercial value attribute of design. Design should bring commercial value to the owners and show their thinking about space, products and human relationship. In order to increase the display area of marble as much as possible, and increase more sample categories, we will expand the original space of only more than 100 flat to more than 800 flat marble display area through segmentation and arrangement. No matter from the perspective of visual perception, or consciousness and space perception, they all bring different experience perception as much as possible. At the same time, they can realize the mission of exhibition hall, display and sales in the most elegant and comfortable way. Because of the suspension, the middle and lower floors are not covered. The stone space that should be closed is transparent, and the breathing is more free.

The use of white terrazzo and metal materials enriches the exhibition and sales categories of the exhibition hall. At the same time, it will further display the excellent detail technology. The whole white terrazzo floor is highly integrated with the platform. Complete as a whole, it forms a strong perceptual contrast with the suspended marble.

The variety of marble is rich. If you want to show as many kinds of stone, marble lines and mosaic series as possible in the exhibition hall. We need to keep the whole space visual center simple, and display different categories and colors of stone in four enclosed spaces according to the style. By using the method of plane composition, the relationship between stone materials can be formed into different combinations and arrangements, and the core goal of simultaneous display of many kinds of products is formed.

Architects: Inch Condensation Design
Photographs: Huaihua Wang
Main Case Design: Zhichao Xu
Design Team: Qing Yan













source : retaildesignblog


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